MCD RRV4

MCD RRV4

 

 

 

MCD

MCD je zkratka tureckého výrobce rc modelů a vyznaučje Model Car Design.

Na této stránce se vám budeme snažit přiblížit jak základní informace o tomto 4wd krásném modelu a taktéž možné úpravy, které vedou k lepší adhezi, ovladatelnosti a mnoho dalšího.

RRV4 - buggy 4WD

Tato buggy se prodává ve dvou verzích podvozku a to - Sport a Competition.

Jako první při rozbalení krabice na vás vykoukne bílá karoserie (nebojte se, je to jen ochranná folie, kterou po nastříkání sloupnete) a sestavený podvozek. Budete muset pouze nasadit motor, křídlo, elektroniku a věřte, že během hodinky máte auto v plné kráse složené (kromě nástřiku kastle). Vřele doporučuji si během skládání auta zkontrolovat dotažení všech šroubků a kontrlu napuštění tlumičů. Při nástřiku kastle si dejte záležet s odmaštěním a nebojte se té bílé folie, ačkoliv mě tedy při nástřiku vadila, protože není vidět jak auto bude vypadat, a o to víc budete překvapení až vyloupnete krásnou a velmi jasnou barvu.

Ale k podvozkům.

Competition má oproti sportu několik úprav a modifikací, jako napři zesílené diferenciály, lepší tlumiče, kovové převody a mnoho dalšího.  

Ale i verze sport se statečně drží a máme s tímto podvozkem velmi dobré zkušenosti, protože máme v klubu obě modifikace a tudíž můžeme porovnávat. Oba podvozky se chovají stejně na trati ale jak jsem psal výše, tak competition je vylepšený o několik věcí. K mému úžasu se na comp dají uzavřít diferáky (festka), což na sportu nejde. Ano přední diferák je lepší uzavřít z důvodu vytažení auta ze zatáčky a k lepší ovladatelnosti. Hned z počátku vašeho ježdění doporučujeme též zkontrlovat dotažení červíků v poloosách a kardanech, kterými jsou zajištěné čepy do unašečů. V případě, že vám tento čep vyjede díky povolení červíku, tak dokáže i rozlomit unašeč jak oříšek a hurá objednávat nový. Ano měli jsme s tímto mnoho problémů, až jsem si dovolil jednu nenákladnou ale velmi účinou úpravu. Na unašeče se dají nalepit, či navařit krycí kroužky aby čep z poloosy nemohl vyjet do boku a tudíž je tento problém vyřešený. Dále před každou jízdou doporučuji zkouknout dotažení červíku v předních unašečích u kola, kde se nedá dát žádný kroužek a také se rádi povolují a poté nastane to samé s unašečem..  Další problém je ten, že strašně tlakují nádrže a v případě, že nemáte udělané odvětrání nádrže, tak se může stát, že vám vylétne hadička z nádrže a může se stát, že vám auto shoří. Sám jsem toto zažil na FG baje a věřte, že ten gejzír benzínu byl do výšky 3 metrů a není to nic příjemného, když se bojíte o auto. Tento problém se dá vyřešit odvetráním nádrže hadičkou, popř regulačním ventilkem a doladit přesné množství vzduchu, které v nádrži zůstane a které půjde ven. Taktéž se to dá vyřešit tzv. mezinádobkou, která tlaky vyrovná a nestříká vám benzín na dráhu ale zůstane v nádobce.

Hned z počátku si přořízněte boční a zadní okénka na kastli aby se vám chladily hadičky benzínu a motor, jinak nemá teplý vzduch kam proudit a třeba vám přestane motor sát palivo, protože hadičky budou tak rozpálené, že se smrsknou a nepropustí palivo..  Též osobní zkušenost.

A nyní k podvozku samotnému. Jak jsem zmínil, tak tento podvozek je 4WD a tudíž velmi dobře ovladatelný pro všechny ale i tak je možnost nastavení podvozku nevyčerpatelná a je zde možností nastavení jak tlumičů, ramen, geometrie pro spokojenost jezdce. Každému vyhovuje něco jiného a tak se zde o tom nebudu ani rozepisovat, protože to si každý musí vyzkoušet sám co mu nejvíce vyhovuje na dané trati. Ovšem jedno základní pravidlo by mělo být dodržené a to, že přední kola by měla být mírné rozbíhavá a zadní sbíhavá. Pak už jen seřídíte proúpad ramen (světlou výšku) a jedete.

Co se týká plastových dílů na podvozku tak věřte, že vydrží opravdu mnoho nárazů a skoků. Je to neskutečně pružný plast a snese hodně.Pokud praskne tak už to musí být opravdu rána.

Jediné k čemu mám i při takto vychytaném podvozku výhrady je výdrž pneumatik. Nevydrží moc dlouho a buď se trhají na boku nebo se sjedou,ale opravdu rychle. Ovšem stojí v dnešní době pár korun a tak není problém mít náhradní kola vždy sebou, nebo již máme vyzkoušené, že na mcd pasují díky unašečům kola na hpi baji tak je náhrada bez lepení gum.

 

Tak přátelé. Veřím, že jsem vám podal alespoň krátkou informaci k tomuto skvělému podvozku a věřím, že se řad Nejen MCD rozšíří, a sejdeme se brzy ať u nás na dráze, či na jiných tratích na závodech, či jen tak poježdění..

V případěm, že máte a chcete se podělit o další informace k daným modelům, tak pište na klubový mail a já je u daného modelu vystavím.

 

Přeji mnoho úspěšných najetých kol, či kilometrů s tímto podvozkem.

 

 

 

Zde najdete explozivní výkres k verzi competition:

 

www.mcdracing.com/support/001300V4%20REV.3%2009-2010.pdf

 

 

Modelům zdar..

Předseda RCA Louny - Tomáš Trup